LZ Czeskie samoloty i balony
 
SportStar RTC
Eurostar SL+
Samba XXL
Lambada
Balony reklamowe
samoloty używane ultralekkie
samoloty używane sportowe
Śmigła lotnicze Woodcomp Propellers Ltd. oraz autoryzowany serwis śmigieł McCauleywarbirds samoloty historyczne oferta

Motoszybowiec Duo Banjo

Duo Banjo to dwumiejscowa i ulepszona konstrukcja popularnego motoszybowca

Motoszybowiec Banjo Duo

Opis konstrukcji

Motoszybowiec DUO BANJO jest nowym dwumiejscowym motoszybowcem mieszanej drewniano-laminatowej, sprawdzonej konstrukcji klasy ULL firmy ProFe, która od 1991r. wyprodukowała 207 kpl. motoszybowców. Prototyp oblatano w 2006 roku i na razie zostało wyprodukowanych 14 szt. Duo Banja, które zostały zamówione przez europejskich klientów. Motoszybowiec ten posiada certyfikat czeskiej LAA.

Kadłub - skorupa wykonana jest z kompozytów szklano-epoksydowych o dużej wytrzymałości, którą wzmocniono sklejkowymi przegrodami i usztywniającymi miejsca mocowania okuć skrzydeł, mocowania podwozia, ułożenia silnika i ratunkowego systemu spadochronowego Magnum 450.

Skrzydło - zastosowano profil SM701, który przechodzi w FX-60-126 , na końcach zastosowano winglety. Główny dżwigar jest typu skrzynkowego zamkniętego sklejonego ze sklejki lotniczej klejem Epoxy 371. Przednia część żeber wykonano ze styropianu o grubości 30mm, efektem czego jest bardzo lekka i sztywna konstrukcja, bo po pokryciu całości krawędzi natarcia sklejką lotniczą powstał skrzynkowy dżwigar zamknięty. Skrzydło jest wyposażone w lotki i hamulce aerodynamiczne na jego górnej powierzchni. Mocowanie do centropłata kadłuba zaprojektowano w dwu miejscach: dźwigara głównego i krawędzi odpływu. Pokrycie skrzydła wykonano z mocnej tkaniny poliestrowej, malowanej farbami akrylowymi.

Stery wysokości i kierunku typu "T", posiadają konstrukcję jak skrzydło.

Podwozie stałe, koła podwozia głównego są hamowane hamulcami tarczowymi i są nieamortyzowane. Rozmiar kół głównych to 400 x 100mm, rozstaw kół wynosi 720 mm, a rozmiar kółka ogonowego 140 x 30mm.

Kabina - zamykana, dwuosobowa, wyposażona w drążek klasycznej konstrukcji, pasy czteropunktowe. Sterowanie silnikiem mozliwe jest wyłącznie z miejsca pierwszego pilota (po prawej stronie). Hamulce sa umiejscowione na drążku. Tablica przyrządów jest wyposażona w standardowe przyrządy, radio, GPS według życzenia klienta.

Zasilanie - Energie elektryczną zapewnia akumulator 12V-14Ah, który jest ładowany przy pracy silnika. Odpowiada on za start, podnoszenie i opuszczanie silnika oraz jego pokryw.

Silnik - W Duo Banjo zabudowano dwucylindrowy, dwusuwowy silnik Rotax 447 SCDI 1V o mocy 29 kW, wyposażony w pasowy reduktor i rozrusznik elektryczny. Śmigło ma średnicę 1,4m i można je w schować w kadłubie w dowolnym momencie lotu aby uzyskać czysty opływowy kształt szybowca.

Wyposażenie podstawowe: wysokościomierz, wario, prędkościomierz, przechyłomierz, kompas, termometr i obrotomierz.

Podstawowe dane techniczne

Rozpiętość

16,0m

Długość

7,35m

Wysokość całkowita

1,57m

Powierzchnia skrzydła

13,86m2

Wydłużenie skrzydła

18,3

Prędkość minimalna

64 km / h

Prędkość przelotowa przy 5000 obr./min.

110 km / h

Prędkość maks. manewrowa

130 km / h

Prędkość maks. dopuszczalna

175 km / h

Doskonałość przy prędkości 100 km/h

29

Długość startu przez 15m przeszkodę z sil. Rotax 447 SCDI o mocy 29 kW

250 m

Współczynik przeciążeń

+ 4,4 / - 2,4 G

Maksymalny ciężar samolotu do startu

460 kg

Maksymalny ciężar pilotów i paliwa

200 kg

Ciężar samolotu pustego

250 kg

Zbiornik paliwa aluminiowy

26 l

Galeria motoszybowca Duo Banjo

Duo Banjo motoszybowiec
Duo Banjo motoszybowiec
Duo Banjo motoszybowiec
Duo Banjo motoszybowiec
Duo Banjo motoszybowiec
 
dźwigi magazynowe transportowe budowlane
Distar - przemysłowe technologie cięcia diamentowego
 
footer image left Przedsiębiorstwo "L-Z" mgr inż. Ladislav Zápařka • Kontakt: Tel. (+48 81) 75 15 708 • Fax: (+48 81) 75 15 702 • GSM: +48 604 946 395 • email: lz@lz.pl image footer right
L-Z, Świdnik - balony Kubicek na ogrzane powietrze, balony reklamowe, dmuchańce, balony stacjonarne. Bramy pneumatyczne, namioty reklamowe i ekrany reklamowe.
Lotnictwo Ultralekkie - mikroloty, samoloty ultralekkie, ULM, ULL, Samba, Lambada, Eurostar, SportStar.