LZ Czeskie samoloty i balony
 
SportStar RTC
Eurostar SL+
Samba XXL
Lambada
Balony reklamowe
samoloty używane ultralekkie
samoloty używane sportowe
Śmigła lotnicze Woodcomp Propellers Ltd. oraz autoryzowany serwis śmigieł McCauleywarbirds samoloty historyczne oferta

Motoszybowiec ultralekki CGM 13

CGM13 to jednomiejscowy, wolnonośny, kompozytowy motoszybowiec klasy ULL.

Opis motoszybowca ultralekkiego CGM13

Motoszybowiec CGM 13 jest jednomiejscowym, wolnonośnym, całkowicie kompozytowym motoszybowcem nowoczesnej konstrukcji klasy ULL. Prototyp oblatano w 2002 roku i na razie zostanie wyprodukowanych 7 szt. samolotu, które zostały zamówione przez klientów w USA i Kanadzie.

Kadłub - jego skorupa jest wykonana z kompozytów szklano-epoksydowych o dużej wytrzymałości. Skrzydło oraz usterzenie poziome typu "T" są wykonane całkowicie z kompozytu przekładanego (technologia plastra miodu ) efektem czego jest bardzo lekka i sztywna konstrukcja.

Skrzydło jest wyposażone w lotki a hamulce aerodynamiczne typu S-H na jego górnej powierzchni. Podwozie stałe, koło podwozia głównego jest hamowane hydraulicznie i amortyzowane krążkami gumowymi. Rozmiar koła głównego 300 x 100 mm, kółka ogonowego 120 x 30 mm.

Silnik - zabudowany jednocylindrowy, dwusuwowy silnik HIRTH F33B o mocy 28 KM, wyposażony w reduktor 1:2. Silnik się wysuwa za pomocą silnika elektrycznego i śruby z gwintem trapezowym.

Kliknij aby powiększyć dane techniczne CGM 13

Cennik

Cena motoszybowca CGM 13 z podstawowym wyposażeniem (bez radia) wynosi 999.000 CZK/EXW.

Wyposażenie

Wyposażenie podstawowe to: wysokościomierz, wario, prędkościomierz, przechyłomierz, kompas, pasy bezpieczeństwa Schroth. Instrukcja obsługi w języku polskim.

Rozpiętość 12,67 m
Długość 6,15 m
Wysokość 1,30 m
Powierzchnia skrzydła 8,5 m2
Rozpiętość lotki 2,35 m
Pow. hamulca aerodynamicznego 0,114 m2
Profil NACA GA-W-1
Prędkość minimalna 65 km/h
Prędkość maks. lotu poziomego 125 km/h
Prędkość maks. dopuszczalna 200 km/h
Doskonałość 34
Długość startu przez 15m przeszkodę z silnikiem 28 KM 450 m
Położenie środka ciężkości 24 - 32% SAT
Współczynik przeciążeń wynosi + 5,7 / - 3,8
Maksymalny ciężar samolotu do startu 280 kg
Maksymalny ciężar pilota 100 kg
Ciężar samolotu pustego 170 kg
Maksymalny ciężar bagażu 5 kg
Zbiornik paliwa 7 l

 

dźwigi magazynowe transportowe budowlane
Distar - przemysłowe technologie cięcia diamentowego

 

footer image left Przedsiębiorstwo "L-Z" mgr inż. Ladislav Zápařka • Kontakt: Tel. (+48 81) 75 15 708 • Fax: (+48 81) 75 15 702 • GSM: +48 604 946 395 • email: lz@lz.pl image footer right
L-Z, Świdnik - balony Kubicek na ogrzane powietrze, balony reklamowe, dmuchańce, balony stacjonarne. Bramy pneumatyczne, namioty reklamowe i ekrany reklamowe.
Lotnictwo Ultralekkie - mikroloty, samoloty ultralekkie, ULM, ULL, Samba, Lambada, Eurostar, SportStar.