





  |
Falcon 2004S
Falcon 2004S jest ultralekkim dolnopłatem o konstrukcji mieszanej

Opis ogólny samolotu ultralekkiego Falcon 2004S
Falcon 2004 S jest wersją rozwojową samolotu Falcon 2000 S. W roku 2004 konstruktor samolotu zaprosił do współpracy firmę Aeropilot s.r.o., która korzystając z założeń projektowych poprzednika (Qualt 200) rozwija tą konstrukcję pod nazwą Falcon.
Prototyp poprzednika Falcona oblatano w 1996 roku. Samolot został zakupiony przez klientów w Polsce, USA, Kanadzie, Afryce Południowej, Norwegii, Francji i w Niemczech. Na rynku niemieckim samolot jest sprzedawany pod nazwą handlową Speedy Mouse. Falcon posiada polski certyfikat w klasie specjalnej.
Zaletami samolotu są: mały opór aerodynamiczny, świetny widok z kabiny, niski wpływ turbulencji na lot, małe zużycie paliwa oraz daleki zasięg (od 300 do 650 km).
Konstrukcja samolotu ultralekkiego Falcon 2004S
W Falconie 2004 S nastąpila zmiana w profilu skrzydla na MS 317 (mniejszy opór), poszerzono kabinę o 100mm i przedłużono ją o 150 mm, ulepszono maskę silnika, tablicę przyrządów, ogrzewanie i zamykanie kabiny gdzie rama osłony jest z kompozytu węgłowego, siedzenia mają nowy kształt i są przesuwalne. FALCON 2004S jest dwumiejscowym jednosilnikowym dolnopłatem, gdzie miejsca załogi są obok siebie.
Samolot jest mieszanej konstrukcji, drewniane skrzydło jest pokryte sklejką i wyposażone w klapy (wychylenie 15 i 45 stopni ) i lotki. Kadłub jest kompozytowej konstrukcji tzw. "plastra miodu" o dużej wytrzymałości. Usterzenie w układzie " T " kompozytowe. Podwozie w układzie klasycznym z kółkiem ogonowym, koła podwozia głównego są hamowane hydraulicznie hamulcami tarczowymi, golenie podwozia głównego są sprężyste laminatowe. Zbiornik paliwa o pojemności 43 l (na życzenie do poj. 80 l ), jest umiejscowiony w kadłubie.
Wyposażenie podstawowe samolotu ultralekkiego Falcon 2004S
Wysokościomierz, wariometr, prędkościomierz, obrotomierz, przechyłomierz, kompas, podwójne stery i hamulce, tapicerka kabiny, malowanie (10 wzorów do wyboru) , skóropodobna tapicerka, system ogrzewania i klimatyzacji kokpitu, pasy bezpieczeństwa, luk bagażowy. Producent oferuje następujące silniki: Rotax 582 (65 KM), Rotax 912 (80 KM), Rotax 912 ULS (100 KM), Jabiru 2200 (80 KM), Jabiru 3300 (120 KM).
Dane techniczne
| Rozpiętość |
9,2 m |
| Długość |
5,9 m |
| Wysokość |
1,7 m |
| Powierzchnia skrzydła |
10,5 m2 |
| Profil |
MS 317 |
| Rozpiętość lotki |
1,6 m |
| Rozpiętość klapy |
2,3 m |
| Maksymalny ciężar samolotu do startu |
450 kg |
| Maksymalny ciężar załogi |
155 kg |
| Minimalny ciężar załogi |
65 kg |
| Ciężar samolotu pustego |
286 kg |
| Maksymalny ciężar bagażu |
4 kg |
| Zbiornik paliwa |
43 l |
| Prędkość minimalna |
64 km / h |
| Prędkość wychylenia klap |
130 km / h |
| Prędkość manewrowa |
155 km / h |
| Długość startu przez h=15 m (silnik 80 KM) |
200 m |
| Położenie środka ciężkości 24 - 36% SAT |
b SAT = 1,15 m |
| Zestawienie
|
Silniki Rotax
|
Silniki Jabiru
|
Typ silnika |
582
|
912 UL
|
912 ULS
|
2200
|
3300
|
Moc silnika (KM) |
65
|
80
|
100
|
80
|
120
|
Prędkość ekonomiczna km/h |
110
|
130
|
150
|
130
|
170
|
Prędkośc maksymalna km/h |
160
|
200
|
240
|
200
|
250
|
Prędkośc nieprzekraczalna Vmax km/h |
252
|
252
|
252
|
252
|
252
|
Prędkośc minimalna Vmin km/h |
64
|
64
|
64
|
64
|
64
|
Wznoszenie (1 osoba) m/s |
4
|
7
|
8.5
|
7
|
10
|
Wznoszenie (2 osoby) m/s |
2.5
|
5
|
6
|
5
|
7
|
Zużycie paliwa (dla prędkości ekonom.) |
14
|
8
|
9
|
8
|
10
|
Zasięg km (lot ekonomiczny + 5 litrów rezerwy) |
300
|
620
|
630
|
620
|
650
|
Cennik
Podstawowa cena samolotu z silnikiem Rotax 582 (65 KM) wynosi 970.000 CZK netto. Wyposażenie obejmuje: wysokościomierz, wariometr, prędkościomierz, obrotomierz, przechyłomierz, kompas, podwójne stery i hamulce, tapicerka kabiny, malowanie na biało, 10 wzorów malowania do wyboru) , skóropodobna tapicerka, system ogrzewania i klimatyzacji kokpitu, pasy bezpieczeństwa, luk bagażowy.
Opcje dodatkowe (wybrane)
| Nazwa |
Cena netto
|
| Cena bazowa samolotu z silnikiem Rotax 582 (65 KM) |
970 000 CZK |
| Silnik ROTAX 912 UL( 80 KM) |
+ 165 000 CZK |
| Silnik ROTAX 912 ULS (100 KM) |
+205 000 CZK |
| Silnik JABIRU 2200 (80 KM) |
+ 136 000 CZK |
| Silnik JABIRU 3300 (120 KM) |
+249 000 CZK |
| Śmigło ustawiane elektrycznie |
+49 000 CZK |
| GPS Garmin 295 |
+49 800 CZK |
| Radio ICOM A200 / antena/ słuchawki |
+49 500 CZK |
| Interkom Flightcom |
+49 000 CZK |
| Sztuczny horyzont |
+49 000 CZK |
| Miernik przeciążenia |
+8 500 CZK |
| Autopilot |
+100 000 CZK |
| Pompa paliwowa |
+2 500 CZK |
| System ratunkowy Junkers |
+80 000 CZK |
Galeria - Falcon 2004 S
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|

|
|
|
|
|
|

|
|
Galeria - Falcon 2000 S |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|

|
|
Galeria - Qualt 200 |
| |
|
|
|
| |
|
|
|
| |
|
|
|
| |
|
|
|
| |
|
|
|
|