LZ Czeskie samoloty i balony
 
SportStar RTC
Eurostar SL+
Samba XXL
Lambada
Balony reklamowe
samoloty używane ultralekkie
samoloty używane sportowe
Śmigła lotnicze Woodcomp Propellers Ltd. oraz autoryzowany serwis śmigieł McCauleywarbirds samoloty historyczne oferta

Silnik lotniczy Verner VM 133MK - nie produkowane

Silnik lotniczy o mocy 84 KM dla samolotów ultralekkich i amatorskich

Opis silnika lotniczego VM 133MK dla samolotów ultralekkich i amatorskich

VERNER MOTOR to czeski producent silników lotniczych przeznaczonych dla samolotów ULL i lekkich samolotów sportowych. Siedziba firmy znajduje sie w miejscowości Šumperk. Pierwszym produktem dla potrzeb lotnictwa ULL był silnik VERNER 1400 wyprodukowany w ilości 200 sztuk w latach 1997 - 2001.

Jego następcą jest unowoczesniony i produkowany obecnie silnik typu VM 133MK. Jednostka ta, cieszy się dużym zainteresowaniem wśród konstruktorów samolotów amatorskich i maszyn sportowych klasy ULL. VK 133 MK charakteryzuje się bardzo dobrymi parametrami technicznymi, niezawodnością, wysokimi standardami jakościowymi i atrakcyjną ceną.

Konfiguracja silnika lotniczego VM 133MK dla samolotów ultralekkich i amatorskich

Silnik VM 133MK dostarczany jest klientowi z gaźnikami, filtrami powietrza, przewodami olejowymi oraz regulatorem napięcia. W standardzie znajduje się także instalacja ostrzegawcza (niskie napięcie / poziom doładowania / niskie ciśnienie oleju ) oraz zestaw podstawowych narzędzi do serwisu silnika.

Wyposażenie dodatkowe

Producent oferuje dodatkowe wyposażenie silnika: obrotomierz, termometr temperatury głowic silnika, termometr gazów wydechowych, wskaźnik ciśnienia oleju, chłodnicę oleju, rury wydechu z tłumikami, gumowe tłumiki drgań silnika.

Cechy użytkowe silnika lotniczego VM 133MK dla samolotów ultralekkich i amatorskich

  • czterosuwowy, dwucylindrowy silnik w układzie boxer (cylindry naprzeciw siebie)
  • cztery zawory na cylinder, konstrukcja górnozaworowa z łańcuchem rozrządu
  • chłodzony powietrzem
  • dwa gażniki motocyklowe Dellorto PHBE 36
  • olejowy system chłodzenia silnika z pompą, filtrem i chłodnicą oleju
  • korpus silnika odlany ze stopu magnezowego o wadze 61 kg
  • silnik posiada system tłumienia drgań
  • silnik współpracuje ze smigłami przestawianymi w locie
  • elektroniczny, podwójny system zapłonowy CDI
  • zapłon z regulacją, 2 świece na cylinder
  • instalacja elektryczna 12 V / 160 W
  • elektryczny rozrusznik
  • mechaniczna pompa paliwowa
  • masa własna 61 kg (bez rury wydechowej i chłodnicy oleju)
  • TBO 1000 godzin.

Cena

Cena silnika Verner 133 MK wynosi 7.500 EUR EXW

Dane techniczne

pojemność 1329 cm3
średnica tłoku 97 mm
skok tłoku 90 mm
stopień sprężania 1 : 9.8
moc maksymalna 84 HP (63 kW) @ 5500 RPM (3 min. max.)
moc ciągła 70 HP (51 kW) @ 4200 RPM
moment obrotowy 119 Nm @ 4200 RPM
obroty silnika przeciwna do ruchu wskazówkek zegara (CCW - jak w silniku Rotax 912)
waga 61 kg
świece DCPR9E
zapłon 12 V/1000 W
alternator 12 V/160 W (13 A)
smarowanie olej SH/SG 5
paliwo benzyna 95 oktanowa (samochodowa)
pompa paliwowa Pierburg 7.20971.63
gaźnik 2 × Dellorto PHBE 36
reduktor 1 : 2 albo 1 : 2,29
mocowanie śmigła (3 wersje) ø 75 × 6 × M8 mm
ø 80 x 6 x 13 mm
ø 101,6 x 6 x 13 mm
akumulator 17 Ah (24 Ah zalecany)
TBO 1000 h

Dokumentacja do pobrania

Instalacja, montaż, konserwacja silnika VM 133 MK (78 stron, Adobe PDF)

Folder reklamowy silnika VM 133 MK (2 strony, Adobe PDF)

Galeria

VM 133MK widok ogólny
VM 133MK widok ogólny
VM 133MK widok ogólny
VM 133MK widok ogólny
VM 133MK widok ogólny
VM 133MK widok ogólny

Sumperk, Czechy
Rogallo, Czechy
Zephyr 2000C, Czechy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

dźwigi magazynowe transportowe budowlane
Distar - przemysłowe technologie cięcia diamentowego
 
footer image left Przedsiębiorstwo "L-Z" mgr inż. Ladislav Zápařka • Kontakt: Tel. (+48 81) 75 15 708 • Fax: (+48 81) 75 15 702 • GSM: +48 604 946 395 • email: lz@lz.pl image footer right
L-Z, Świdnik - balony Kubicek na ogrzane powietrze, balony reklamowe, dmuchańce, balony stacjonarne. Bramy pneumatyczne, namioty reklamowe i ekrany reklamowe.
Lotnictwo Ultralekkie - mikroloty, samoloty ultralekkie, ULM, ULL, Samba, Lambada, Eurostar, SportStar.