LZ Czeskie samoloty i balony
 
SportStar RTC
Eurostar SL+
Samba XXL
Lambada
Balony reklamowe
samoloty używane ultralekkie
samoloty używane sportowe
Śmigła lotnicze Woodcomp Propellers Ltd. oraz autoryzowany serwis śmigieł McCauleywarbirds samoloty historyczne oferta

Motoszybowiec Duo Banjo - nie produkowane

Duo Banjo to dwumiejscowa i ulepszona konstrukcja popularnego motoszybowca

Motoszybowiec Banjo Duo

Opis konstrukcji

Motoszybowiec DUO BANJO jest nowym dwumiejscowym motoszybowcem mieszanej drewniano-laminatowej, sprawdzonej konstrukcji klasy ULL firmy ProFe, która od 1991r. wyprodukowała 207 kpl. motoszybowców. Prototyp oblatano w 2006 roku i na razie zostało wyprodukowanych 14 szt. Duo Banja, które zostały zamówione przez europejskich klientów. Motoszybowiec ten posiada certyfikat czeskiej LAA.

Kadłub - skorupa wykonana jest z kompozytów szklano-epoksydowych o dużej wytrzymałości, którą wzmocniono sklejkowymi przegrodami i usztywniającymi miejsca mocowania okuć skrzydeł, mocowania podwozia, ułożenia silnika i ratunkowego systemu spadochronowego Magnum 450.

Skrzydło - zastosowano profil SM701, który przechodzi w FX-60-126 , na końcach zastosowano winglety. Główny dżwigar jest typu skrzynkowego zamkniętego sklejonego ze sklejki lotniczej klejem Epoxy 371. Przednia część żeber wykonano ze styropianu o grubości 30mm, efektem czego jest bardzo lekka i sztywna konstrukcja, bo po pokryciu całości krawędzi natarcia sklejką lotniczą powstał skrzynkowy dżwigar zamknięty. Skrzydło jest wyposażone w lotki i hamulce aerodynamiczne na jego górnej powierzchni. Mocowanie do centropłata kadłuba zaprojektowano w dwu miejscach: dźwigara głównego i krawędzi odpływu. Pokrycie skrzydła wykonano z mocnej tkaniny poliestrowej, malowanej farbami akrylowymi.

Stery wysokości i kierunku typu "T", posiadają konstrukcję jak skrzydło.

Podwozie stałe, koła podwozia głównego są hamowane hamulcami tarczowymi i są nieamortyzowane. Rozmiar kół głównych to 400 x 100mm, rozstaw kół wynosi 720 mm, a rozmiar kółka ogonowego 140 x 30mm.

Kabina - zamykana, dwuosobowa, wyposażona w drążek klasycznej konstrukcji, pasy czteropunktowe. Sterowanie silnikiem mozliwe jest wyłącznie z miejsca pierwszego pilota (po prawej stronie). Hamulce sa umiejscowione na drążku. Tablica przyrządów jest wyposażona w standardowe przyrządy, radio, GPS według życzenia klienta.

Zasilanie - Energie elektryczną zapewnia akumulator 12V-14Ah, który jest ładowany przy pracy silnika. Odpowiada on za start, podnoszenie i opuszczanie silnika oraz jego pokryw.

Silnik - W Duo Banjo zabudowano dwucylindrowy, dwusuwowy silnik Rotax 447 SCDI 1V o mocy 29 kW, wyposażony w pasowy reduktor i rozrusznik elektryczny. Śmigło ma średnicę 1,4m i można je w schować w kadłubie w dowolnym momencie lotu aby uzyskać czysty opływowy kształt szybowca.

Wyposażenie podstawowe: wysokościomierz, wario, prędkościomierz, przechyłomierz, kompas, termometr i obrotomierz.

Podstawowe dane techniczne

Rozpiętość

16,0m

Długość

7,35m

Wysokość całkowita

1,57m

Powierzchnia skrzydła

13,86m2

Wydłużenie skrzydła

18,3

Prędkość minimalna

64 km / h

Prędkość przelotowa przy 5000 obr./min.

110 km / h

Prędkość maks. manewrowa

130 km / h

Prędkość maks. dopuszczalna

175 km / h

Doskonałość przy prędkości 100 km/h

29

Długość startu przez 15m przeszkodę z sil. Rotax 447 SCDI o mocy 29 kW

250 m

Współczynik przeciążeń

+ 4,4 / - 2,4 G

Maksymalny ciężar samolotu do startu

460 kg

Maksymalny ciężar pilotów i paliwa

200 kg

Ciężar samolotu pustego

250 kg

Zbiornik paliwa aluminiowy

26 l

Galeria motoszybowca Duo Banjo

Duo Banjo motoszybowiec
Duo Banjo motoszybowiec
Duo Banjo motoszybowiec
Duo Banjo motoszybowiec
Duo Banjo motoszybowiec
 
dźwigi magazynowe transportowe budowlane
Distar - przemysłowe technologie cięcia diamentowego
 
footer image left Przedsiębiorstwo "L-Z" mgr inż. Ladislav Zápařka • Kontakt: Tel. (+48 81) 75 15 708 • Fax: (+48 81) 75 15 702 • GSM: +48 604 946 395 • email: lz@lz.pl image footer right
L-Z, Świdnik - balony Kubicek na ogrzane powietrze, balony reklamowe, dmuchańce, balony stacjonarne. Bramy pneumatyczne, namioty reklamowe i ekrany reklamowe.
Lotnictwo Ultralekkie - mikroloty, samoloty ultralekkie, ULM, ULL, Samba, Lambada, Eurostar, SportStar.