|
|
|
|
Eurostar SL+
Nowy ultralekki samolot Eurostar o zasięgu 1300 km i masie własnej 288 kg
Charakterystyka samolotu Eurostar SL+
Eurostar SL+ jest kontynuatorem modelu SLW i najnowsza odmianą tego popularnego na całym świecie samolotu ULL, zoptymalizowaną pod kątem zmian w europejskich przepisach dla samolotów ultralekkich oraz regulacji prawnych EASA ELA. Konstrukcja Eurostara SL+ wywodzi się od samolotu Harmony - certyfikowanego wg przepisów EASA JAR-VLA. Najnowsze technologie projektowania i użycie nowych, lżejszych materiałów pozwoliło na zmniejszenie wagi pustego samolotu do 288 kg. Zbiorniki paliwa umieszczone w skrzydłach maja obecnie pojemność 120 litrów zapewniając zasięg do 1300 km. Przedział bagażowy ma obecnie 182 litry i 25 kg ładowności (o 124 litrów więcej niż w Eurostarze SL).
SL+ gwarantuje najlepsze osiągi i wytrzymałość aluminiowej konstrukcji samolotu, popartą 3-letnią przedłużoną gwarancją producenta, bez limitu wylatanych godzin. Evektor EV97 jest obecnie używany w ponad 50 krajach w liczbie ponad 1200 sztuk.
Wygoda i bezpieczeństwo podczas każdego lotu
Kokpit SL+ o szerokości 118 cm zapewnia wygodne loty trwające nawet kilka godzin. Przeloty o długości ponad 1000 km nie są już męczące dla pilota i pasażera. Wspaniała panoramiczna kabina pozwala nie tylko cieszyć się pięknymi widokami ale także umożliwia pełną kontrolę nad stanem samolotu w każdej chwili lotu. Nie zapomniano o wysokich pilotach: regulowane fotele, podłokietniki, pedały i poprawiona klimatyzacja czyni lot niezwykle przyjemnym. Szyby posiadają system odmrażający.
Kokpit posiada prosty i niezawodny system zamykania szyby z czytelnym systemem oznaczeń. Siedzenia zaopatrzone są w czteropunktowe pasy bezpieczeństwa. Jako dodatkowe wyposażenie oferujemy: gaśnicę, młotek do tłuczenia szyby, nóż do cięcia pasów i apteczkę. Balistyczny system ratunkowy może zostać zamontowany w samolocie jako opcja dodatkowa.
Aluminiowa konstrukcja samolotu zapewnia długą żywotność w przeciwieństwie do konstrukcji z kompozytów nieodpornych na działanie UV i wysokiej temperatury, prowadzącej do stopniowego osłabienia a finalnie zniszczenia konstrukcji z kompozytu. Jednostką napędową jest 4-cylindrowy Bombardier ROTAX 912ULS o mocy 100 KM. Ten niezawodny i niezwykle żywotny silnik jest legendą wśród konstrukcji lotniczych UL.
Hol szybowców i bannerów
Eurostar SL+ jest przystosowany do holu szybowców o wadze do 700 kg. Samolot potrzebuje 200 m rozbiegu dla szybowców jednomiejscowych i ok. 300 m dla szybowców dwumiejscowych o wadze do 700 kg. Do pokonania przeszkody o wys. 50 m holujący SL+ potrzebuje rozbiegu odługości od 450 do 650 m. Prędkość wznoszenia wynosi od 2 do 3 m/s przy prędkości 100-120 km.
Samolot może holować bannery o powierzchni do 140 metrów kwadratowych.
Dane techniczne samolotu Eurostar SL+
długość |
5.98 m |
wysokość |
2.48 m |
rozpiętość |
8.15 m |
szerokość kabiny |
1.18 m |
masa pustego samolotu |
288 kg |
maksymalna masa startowa (MTOW)* |
600 kg |
przedział bagażowy |
182 l / 25kg |
zakres przeciążeń |
+6g / -3g |
pojemność zbiornika paliwa |
120 l |
prędkość krytyczna |
270 km/h |
prędkość maksymalna |
240 km/h |
prędkość przelotowa (75% mocy silnika) |
200 km/h |
przeciągnięcie |
65 km/h |
prędkość wznoszenia |
7.5 m/s |
pułap |
6000 m |
długość rozbiegu (pas betonowy) |
100 m |
długość lądowania (pas betonowy) |
180 m |
zasięg |
1300 km |
* Europejskie MTOW ograniczone jest do 450 kg lub do 472.5 kg w przypadku instalacji balistycznego systemu ratunkowego. |
Zalety samolotu Eurostar SL+
Eurostar SL+ to samolot powstały na bazie 35-letnich doświadczeń inżynierów i 400 osobowej kadry z zakładów lotniczych Evektor - czołowego światowego producenta samolotów UL i LSA. Poprawiono żywotność konstrukcji, gwarantującej, że samolot po nalocie 1000h będzie nadal tak sprawny i dynamiczny jak w chwili opuszczenia zakładów producenta.
Samolot zapewnia bezpieczeństwo załodze w przypadku sytuacji niebezpiecznych i spełnia wymogi EASA JAR-VLA. Konstrukcja przeszła pomyślnie testy na zderzenia, wywrotki, drgania i szybkie wyjście z korkociągu.
Eurostar SL+ posiada sieć serwisową, gotową świadczyć Państwu usługi w dowolnym zakątku Europy oraz na innych kontynentach. Samoloty Eurostar zapewiają niską utratę wartości samolotu, co gwarantuje uzyskanie wysokiej ceny podczas sprzedaży na rynku wtórnym. Ta sprawdzona konstrukcja jest uznana i ceniona na całym świecie.
Galeria Eurostar SL+ (wersja 2015)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Galeria Eurostar SLW (wersja 2014) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|