|
|
|
|
Evolution D5
Evolution D5 to jeden najbardziej zaawansowanych ultralajtów, oferujący 1750 km zasięgu.
Opis samolotu ultralekkiego Evolution D5
Evolution jest prawdziwym "Ferrari" wsród samolotów ULL. Najnowocześniejsze materiały, najlepsze osiągi stawiają konstrukcję Wolfganga Dallacha na samym szczycie osiągnięć w dziedzinie projektowania samolotów ULL.
Konstrukcja: dwumiejscowy samonośny zbudowny całkowicie z kompozytu węglowego górnopłat z przestronną kabiną o szerokości 125 cm. Siedzenia montowane obok siebie można rozłożyć i zamienić w wygodne miejsce do spania. Wsiadanie do kabiny jest bardzo wygodne dzięki szerokim drzwiom (110 cm). Sterowanie podwójne (dwa wolanty), które można indywidualnie dopasować do wymogów. Klapy szczelinowe, stery kierunku i wysokości o konstrukcji klasycznej.
Podwozie: trójkołowe całkowicie chowane elektrycznie, przednie jest sterowane, tylne wyposażone w hamulce tarczowe. Śmiglo: dwułopatowe elektrycznie przestawialne albo typu Constant-Speed. Silnik: Rotax 912 UL / ULS o mocy 80 / 100 KM. Zużycie paliwa: 15 l/h albo 18 l/h (dla silnika o mocy 100 KM). System ratowniczy Junkers. Łatwy demontaż i montaż skrzydeł oraz sterów mocowanych za pomocą systemu sworzni i zawiasów.
Osiągi samolotu ultralekkiego Evolution D5
Opis wersji |
Cena Euro/ EXW |
EVOLUTION D5, Rotax 912 UL, stale podwozie, dwułopatowe na ziemi przestawialne śmiglo, standardowe przyrządy: prędkościomierz, wysokościomierz, kompas, obrotomierz, przyrządy do kontroli pracy silnika, lakier w jednym kolorze. |
99.965,- Euro/EXW |
Opcje i dodatki: |
|
Silnik Rotax 912 S 100 KM |
1.380,- |
Specjalny lakier |
na życzenie |
Chowane podwozie |
2.974,- |
Śmiglo Constant-Speed |
4.138,- |
Elektryczne przestawianie śmigła |
3.362,- |
System ratowniczy Junkers |
3.405,- |
Ogrzewanie kabiny |
517,- |
Kolorowa oslona kabiny |
327,- |
Światla pozycyjne na końcach skrzydeł |
344,- |
Wariometr WINTER m/sec |
431,- |
Przestawiane pedaly sterowania |
560,- |
Konsola środkowa |
68,- |
Instalacja radia,GPS, transpondera |
na życzenie |
Autopilot |
3.168,- |
Licznik motogodzin |
301,- |
Elektryczny trymer |
672,- |
Śmiglo trzyłopatowe |
646,- |
Światla lądowania podwójne |
206,- |
Podłokietniki na drzwiach |
130,- |
Dane techniczne samolotu ultralekkiego Evolution D5
Rozpiętość |
9,10 m |
Powierzchnia nośna |
10,4 m2 |
Długość |
6,62 m |
Wysokość |
2,04 m |
Zbiornik paliwa |
120 l |
Ciężar własny z systemem ratowniczym: |
270 kg |
Maks. ciężar do lotu: |
450 kg |
Prędkość przelotowa (Rotax 912 UL/100 KM) |
270 km/h |
Maks. prędkość lotu poziomego |
290 km/h |
Prędkość lądowania |
64 km/h |
Wznoszenie maks. przy 90 km/h solo |
8,5 m/s |
Wznoszenie maks. przy 90 km/h przy 2 osobach |
6,5 m/s |
Zasięg: |
1750 km |
Start i lądowanie na trawie solo: |
75 m |
Start i lądowanie na trawie we dwie osoby : |
100 m |
Porównanie osiągów Cessna 152 vs. Evolution
Typ samolotu |
Cessna 152 |
Evolution |
Silnik |
100 HP |
100 HP |
Liczba pilotów |
2 |
2 |
Pasażerowie |
0 – 1 |
0 – 1 |
Maksymalna masa startowa |
750 kg |
475 kg |
Maksymalna prędkość |
200 km/h |
290 km/h |
Prędkość przelotowa |
160 km/h |
270 km/h |
Maksymalny pułap |
4 200 m |
3 500 m |
Maksymalny zasięg |
750 km |
1 750 km |
Zużycie paliwa |
25 l/h Avgas 100 (paliwo lotnicze) |
18 l/h E95 (paliwo samochodowe) |
Galeria samolotu ultralekkiego Evolution D5
|
|