LZ Czeskie samoloty i balony
 
SportStar RTC
Eurostar SL+
Samba XXL
Lambada
Balony reklamowe
samoloty używane ultralekkie
samoloty używane sportowe
Śmigła lotnicze Woodcomp Propellers Ltd. oraz autoryzowany serwis śmigieł McCauleywarbirds samoloty historyczne oferta

Falcon 2004S

Falcon 2004S jest ultralekkim dolnopłatem o konstrukcji mieszanej

Opis ogólny samolotu ultralekkiego Falcon 2004S

Falcon 2004 S jest wersją rozwojową samolotu Falcon 2000 S. W roku 2004 konstruktor samolotu zaprosił do współpracy firmę Aeropilot s.r.o., która korzystając z założeń projektowych poprzednika (Qualt 200) rozwija tą konstrukcję pod nazwą Falcon.

Prototyp poprzednika Falcona oblatano w 1996 roku. Samolot został zakupiony przez klientów w Polsce, USA, Kanadzie, Afryce Południowej, Norwegii, Francji i w Niemczech. Na rynku niemieckim samolot jest sprzedawany pod nazwą handlową Speedy Mouse. Falcon posiada polski certyfikat w klasie specjalnej.

Zaletami samolotu są: mały opór aerodynamiczny, świetny widok z kabiny, niski wpływ turbulencji na lot, małe zużycie paliwa oraz daleki zasięg (od 300 do 650 km).

Konstrukcja samolotu ultralekkiego Falcon 2004S

W Falconie 2004 S nastąpila zmiana w profilu skrzydla na MS 317 (mniejszy opór), poszerzono kabinę  o 100mm i przedłużono ją o 150 mm, ulepszono maskę silnika, tablicę przyrządów, ogrzewanie i zamykanie kabiny gdzie rama osłony jest z kompozytu węgłowego, siedzenia mają nowy kształt i są przesuwalne.  FALCON 2004S jest dwumiejscowym jednosilnikowym dolnopłatem, gdzie miejsca załogi są obok siebie.

Samolot jest mieszanej konstrukcji, drewniane skrzydło jest pokryte sklejką i wyposażone w klapy (wychylenie 15 i 45 stopni ) i lotki. Kadłub jest kompozytowej konstrukcji tzw. "plastra miodu" o dużej wytrzymałości.  Usterzenie w układzie " T " kompozytowe. Podwozie w układzie klasycznym z kółkiem ogonowym, koła podwozia głównego są hamowane hydraulicznie hamulcami tarczowymi, golenie podwozia głównego są sprężyste laminatowe. Zbiornik paliwa o pojemności 43 l (na życzenie do poj. 80 l ), jest umiejscowiony w kadłubie.

Wyposażenie podstawowe samolotu ultralekkiego Falcon 2004S

Wysokościomierz, wariometr, prędkościomierz, obrotomierz, przechyłomierz, kompas, podwójne stery i hamulce, tapicerka kabiny, malowanie (10 wzorów do wyboru) , skóropodobna tapicerka, system ogrzewania i klimatyzacji kokpitu, pasy bezpieczeństwa, luk bagażowy. Producent oferuje następujące silniki: Rotax 582 (65 KM), Rotax 912 (80 KM), Rotax 912 ULS (100 KM), Jabiru 2200 (80 KM), Jabiru 3300 (120 KM).

Dane techniczne

Rozpiętość
9,2 m
Długość
5,9 m
Wysokość
1,7 m
Powierzchnia skrzydła
10,5 m2
Profil
MS 317
Rozpiętość lotki
1,6 m
Rozpiętość klapy
2,3 m
Maksymalny ciężar samolotu do startu
450 kg
Maksymalny ciężar załogi
155 kg
Minimalny ciężar załogi
65 kg
Ciężar samolotu pustego
286 kg
Maksymalny ciężar bagażu
4 kg
Zbiornik paliwa
43 l
Prędkość minimalna
64 km / h
Prędkość wychylenia klap
130 km / h
Prędkość manewrowa
155 km / h
Długość startu przez h=15 m (silnik 80 KM)
200 m
Położenie środka ciężkości 24 - 36% SAT
b SAT = 1,15 m

 

Zestawienie
Silniki Rotax
Silniki Jabiru
Typ silnika
582
912 UL
912 ULS
2200
3300
Moc silnika (KM)
65
80
100
80
120
Prędkość ekonomiczna km/h
110
130
150
130
170
Prędkośc maksymalna km/h
160
200
240
200
250
Prędkośc nieprzekraczalna Vmax km/h
252
252
252
252
252
Prędkośc minimalna Vmin km/h
64
64
64
64
64
Wznoszenie (1 osoba) m/s
4
7
8.5
7
10
Wznoszenie (2 osoby) m/s
2.5
5
6
5
7
Zużycie paliwa (dla prędkości ekonom.)
14
8
9
8
10
Zasięg km (lot ekonomiczny + 5 litrów rezerwy)
300
620
630
620
650

Cennik

Podstawowa cena samolotu z silnikiem Rotax 582 (65 KM) wynosi 970.000 CZK netto. Wyposażenie obejmuje: wysokościomierz, wariometr, prędkościomierz, obrotomierz, przechyłomierz, kompas, podwójne stery i hamulce, tapicerka kabiny, malowanie na biało, 10 wzorów malowania do wyboru) , skóropodobna tapicerka, system ogrzewania i klimatyzacji kokpitu, pasy bezpieczeństwa, luk bagażowy.

Opcje dodatkowe (wybrane)

Nazwa
Cena netto
Cena bazowa samolotu z silnikiem Rotax 582 (65 KM)
970 000 CZK
Silnik ROTAX 912 UL( 80 KM)
+ 165 000 CZK
Silnik ROTAX 912 ULS (100 KM)
+205 000 CZK
Silnik JABIRU 2200 (80 KM)
+ 136 000 CZK
Silnik JABIRU 3300 (120 KM)
+249 000 CZK
Śmigło ustawiane elektrycznie
+49 000 CZK
GPS Garmin 295
+49 800 CZK
Radio ICOM A200 / antena/ słuchawki
+49 500 CZK
Interkom Flightcom
+49 000 CZK
Sztuczny horyzont
+49 000 CZK
Miernik przeciążenia
+8 500 CZK
Autopilot
+100 000 CZK
Pompa paliwowa
+2 500 CZK
System ratunkowy Junkers
+80 000 CZK

Galeria - Falcon 2004 S

Galeria - Falcon 2000 S

Galeria - Qualt 200

Kliknij aby powiększyć
Kliknij aby powiększyć
Kliknij aby powiększyć
Kliknij aby powiększyć
Kliknij aby powiększyć
Kliknij aby powiększyć
Kliknij aby powiększyć
Kliknij aby powiększyć
Kliknij aby powiększyć
Kliknij aby powiększyć
Kliknij aby powiększyć
Kliknij aby powiększyć
Kliknij aby powiększyć
Kliknij aby powiększyć
Kliknij aby powiększyć
Kliknij aby powiększyć
Kliknij aby powiększyć
Kliknij aby powiększyć

 

dźwigi magazynowe transportowe budowlane
Distar - przemysłowe technologie cięcia diamentowego
 
footer image left Przedsiębiorstwo "L-Z" mgr inż. Ladislav Zápařka • Kontakt: Tel. (+48 81) 75 15 708 • Fax: (+48 81) 75 15 702 • GSM: +48 604 946 395 • email: lz@lz.pl image footer right
L-Z, Świdnik - balony Kubicek na ogrzane powietrze, balony reklamowe, dmuchańce, balony stacjonarne. Bramy pneumatyczne, namioty reklamowe i ekrany reklamowe.
Lotnictwo Ultralekkie - mikroloty, samoloty ultralekkie, ULM, ULL, Samba, Lambada, Eurostar, SportStar.