LZ Czeskie samoloty i balony
 
SportStar RTC
Eurostar SL+
Samba XXL
Lambada
Balony reklamowe
samoloty używane ultralekkie
samoloty używane sportowe
Śmigła lotnicze Woodcomp Propellers Ltd. oraz autoryzowany serwis śmigieł McCauleywarbirds samoloty historyczne oferta

SportStar

SportStar to dwumiejscowy dolnopłat do lotów sportowo - treningowych, turystycznych i holowania szybowców

Opis samolotu SportStar

SportStar to kolejny samolot zaprojektowany przez firmę Evektor Aerotechnik. Konstrukcja ta bazuje na samolocie Harmony, który otrzymał pełną certyfikację JAR-VLA. Jednocześnie jest on rozwinięciem europejskiej wersji tego samolotu o nazwie EV97 Eurostar, który został uznany w 2003 roku "samolotem roku" w konkursie UK Flyer Magazin. SportStar jest zmodyfikowaną odmianą Eurostara dla potrzeb rynku amerykańskiego (zmieniony profil skrzydła, powiększone baki paliwa, etc.) Warto dodać, że obecnie na świecie lata ponad 500 egzemplarzy samolotów Eurostar / Sportstar.

Przeznaczenie samolotu SportStar

Samolot przeznaczony jest do lotów treningowych, turystycznych i holowania szybowców. Odznacza się nieprzeciętnymi osiągami oraz najwyższą jakością wykonania przy zachowaniu bardzo atrakcyjnej ceny.

SportStar jest certyfikowany zarówno jako samolot klasy ULL jak i LSA

Sportstar jako pierwszy na świecie lekki samolot sportowy LSA (Light Sport Aircraft) otrzymał w USA certyfikat Special Airworthiness Certificate. Spełnia on wszystkie kryteria stawiane konstrukcjom klasy Sport Pilot Light Sport Aircraft. Zostal on certyfikowany jako ULL w Czechach i przeszedł certyfikację na typ w Kanadzie i Australii. Samolot ten jest obecnie sprzedawany w 23 krajach świata, a największymi odbiorcami są Stany Zjednocznone, Kanada, Australia i RPA.

Silniki

SportStar to dwumiejscowy, metalowy dolnopłat o stałym 3-kołowym podwoziu (sterowane koło przednie) wyposażonym w 80-konny silnik Rotax 912 UL lub 100-konny Rotax 912 ULS. Producent oferuje samolot z gwarancją na okres dwóch lat lub 200 h lotu.

Cennik samolotu SportStar

Wersja Cena netto
EV 97 SportStar (do 600kg), Rotax 912 100HP, standard 111.900 Euro

Dane techniczne SportStar

Rozpiętość 8,65 m
Długość 5,98 m
Wysokość 2,33 m
Masa samolotu pustego 303 kg
Masa startowa maksymalna MTOW 550 kg
Maksymalna waga bagażu 25 kg
Pojemność zbiornika paliwa 118 l
Zasięg 1300 km
Prędkość dopuszczalna, VNE(IAS) 270 km/h
Prędkośc maksymalna (IAS) 213 km/h
Prędkość przelotowa (IAS) 204 km/h
Prędkość minimalna (Vso) 72 km/h
Wznoszenie maksymalne 4,3 m/s
Długość startu 170 m
Długość lądowania 165 m
Pułap praktyczny 4000 m
Czas trwania lotu 8h

Galeria samolotu SportStar

Pierwszy SportStar w Polsce

   
pierwszy sportstar w polsce
pierwszy sportstar w polsce
pierwszy sportstar w polsce
 

Foto: Evektor, spol. s r.o.

dźwigi magazynowe transportowe budowlane
Distar - przemysłowe technologie cięcia diamentowego
 
footer image left Przedsiębiorstwo "L-Z" mgr inż. Ladislav Zápařka • Kontakt: Tel. (+48 81) 75 15 708 • Fax: (+48 81) 75 15 702 • GSM: +48 604 946 395 • email: lz@lz.pl image footer right
L-Z, Świdnik - balony Kubicek na ogrzane powietrze, balony reklamowe, dmuchańce, balony stacjonarne. Bramy pneumatyczne, namioty reklamowe i ekrany reklamowe.
Lotnictwo Ultralekkie - mikroloty, samoloty ultralekkie, ULM, ULL, Samba, Lambada, Eurostar, SportStar.