LZ Czeskie samoloty i balony
 
SportStar RTC
Eurostar SL+
Samba XXL
Lambada
Balony reklamowe
samoloty używane ultralekkie
samoloty używane sportowe
Śmigła lotnicze Woodcomp Propellers Ltd. oraz autoryzowany serwis śmigieł McCauleywarbirds samoloty historyczne oferta

Motoszybowiec Banjo MH - nie produkowany

Banjo MH to jednomiejscowy motoszybowiec ultralekki

Opis motoszybowca ultralekkiego Banjo MH

BANJO - MH jest jednomiejscowym motoszybowcem mieszanej drewniano-laminatowej, sprawdzonej konstrukcji kłasy ULL firmy ProFe, która od 1991 roku wyprodukowała prawie 200 sztuk motoszybowców.

Prototyp oblatano w 1996 roku i na razie zostało wyprodukowanych 23 szt. BANJO, które zostały zamówione przez europejskich klientów. Posiada certyfikat czeskiej LAA i Niemieckiej org. ULL. Kadłub - jego skorupa jest wykonana z kompozytów szklano-epoksydowych o dużej wytrzymałości. Skrzydło ma główny dżwigar, typu skrzynkowego zamkniętego sklejonego ze sklejki lotniczej.

Przednia część żeber jest ze styropianu grubości 30 mm, efektem czego jest bardzo lekka i sztywną konstrukcja, gdyż po pokryciu całości krawędzi natarcia sklejką lotniczą powstał skrzynkowy dźwigar zamknięty. Skrzydło jest wyposażone w lotki i hamulce aerodynamiczne na jego górnej powierzchni. Podwozie stałe, koło podwozia głównego jest hamowane hamulcem tarczowym i jest nieamortyzowane. Rozmiar koła głównego 400 x 100mm, rozmiar kółka ogonowego 140x30mm, kółka podparcia 100 mm.

Wyposażowny w zabudowany jednocylindrowy, dwusuwowy silnik lot. HIRTH F33 B o mocy 28 HP, wyposażony w pasowy reduktor i rozrusznik elektryczny. Śmigło SR 114 ma średnicę 1,2m i chowane w kadłubie ( w dowolnym momencie lotu) i uzyskać czysty opływowy kształt szybowca. Od 2004 roku jeden motoszybowiec BANJO MH lata w Polsce.

Wyposażenie motoszybowca ultralekkiego Banjo MH

Wyposażenie podstawowe to: wysokościomierz, wario, prędkościomierz, przechyłomierz, kompas, termometr, obrotomierz i wskaźnik poziomu paliwa.

Schemat

Certyfikat

Dane techniczne motoszybowca ultralekkiego Banjo MH

Rozpiętość 13,3 m
Długość 6,3 m
Wysokość całkowita 1,3 m
Powierzchnia skrzydła 10,46 m2
Profil / Profil na krawędziach SM 701 / FX 60-126
Wydłużenie skrzydła 14,7
Prędkość minimalna 60 km / h
Prędkość maks. lotu poziomego 100 km / h
Prędkość maks. manewrowa *) 110 km / h
Prędkość maks. dopuszczalna 135 km / h
Doskonałość przy prędkości 85 km/h 28
Wznoszenie 2,0 m/s
Współczynik przeciążeń + 4.0 / -2.0
Maksymalny ciężar samolotu do startu 260 kg
Maksymalny ciężar pilotów i paliwa 95 kg
Ciężar samolotu pustego 157 kg
Zbiornik paliwa 14 l

Galeria

 

 

dźwigi magazynowe transportowe budowlane
Distar - przemysłowe technologie cięcia diamentowego
 
footer image left Przedsiębiorstwo "L-Z" mgr inż. Ladislav Zápařka • Kontakt: Tel. (+48 81) 75 15 708 • Fax: (+48 81) 75 15 702 • GSM: +48 604 946 395 • email: lz@lz.pl image footer right
L-Z, Świdnik - balony Kubicek na ogrzane powietrze, balony reklamowe, dmuchańce, balony stacjonarne. Bramy pneumatyczne, namioty reklamowe i ekrany reklamowe.
Lotnictwo Ultralekkie - mikroloty, samoloty ultralekkie, ULM, ULL, Samba, Lambada, Eurostar, SportStar.