|
|
|
|
Motoszybowiec Banjo MH - nie produkowany
Banjo MH to jednomiejscowy motoszybowiec ultralekki
Opis motoszybowca ultralekkiego Banjo MH
BANJO - MH jest jednomiejscowym motoszybowcem mieszanej drewniano-laminatowej, sprawdzonej konstrukcji kłasy ULL firmy ProFe, która od 1991 roku wyprodukowała prawie 200 sztuk motoszybowców.
Prototyp oblatano w 1996 roku i na razie zostało wyprodukowanych 23 szt. BANJO, które zostały zamówione przez europejskich klientów. Posiada certyfikat czeskiej LAA i Niemieckiej org. ULL. Kadłub - jego skorupa jest wykonana z kompozytów szklano-epoksydowych o dużej wytrzymałości. Skrzydło ma główny dżwigar, typu skrzynkowego zamkniętego sklejonego ze sklejki lotniczej.
Przednia część żeber jest ze styropianu grubości 30 mm, efektem czego jest bardzo lekka i sztywną konstrukcja, gdyż po pokryciu całości krawędzi natarcia sklejką lotniczą powstał skrzynkowy dźwigar zamknięty. Skrzydło jest wyposażone w lotki i hamulce aerodynamiczne na jego górnej powierzchni. Podwozie stałe, koło podwozia głównego jest hamowane hamulcem tarczowym i jest nieamortyzowane. Rozmiar koła głównego 400 x 100mm, rozmiar kółka ogonowego 140x30mm, kółka podparcia 100 mm.
Wyposażowny w zabudowany jednocylindrowy, dwusuwowy silnik lot. HIRTH F33 B o mocy 28 HP, wyposażony w pasowy reduktor i rozrusznik elektryczny. Śmigło SR 114 ma średnicę 1,2m i chowane w kadłubie ( w dowolnym momencie lotu) i uzyskać czysty opływowy kształt szybowca. Od 2004 roku jeden motoszybowiec BANJO MH lata w Polsce.
Wyposażenie motoszybowca ultralekkiego Banjo MH
Wyposażenie podstawowe to: wysokościomierz, wario, prędkościomierz, przechyłomierz, kompas, termometr, obrotomierz i wskaźnik poziomu paliwa.
Schemat
Certyfikat
Dane techniczne motoszybowca ultralekkiego Banjo MH
Rozpiętość |
13,3 m |
Długość |
6,3 m |
Wysokość całkowita |
1,3 m |
Powierzchnia skrzydła |
10,46 m2 |
Profil / Profil na krawędziach |
SM 701 / FX 60-126 |
Wydłużenie skrzydła |
14,7 |
Prędkość minimalna |
60 km / h |
Prędkość maks. lotu poziomego |
100 km / h |
Prędkość maks. manewrowa *) |
110 km / h |
Prędkość maks. dopuszczalna |
135 km / h |
Doskonałość przy prędkości 85 km/h |
28 |
Wznoszenie |
2,0 m/s |
Współczynik przeciążeń |
+ 4.0 / -2.0 |
Maksymalny ciężar samolotu do startu |
260 kg |
Maksymalny ciężar pilotów i paliwa |
95 kg |
Ciężar samolotu pustego |
157 kg |
Zbiornik paliwa |
14 l |
Galeria
|
|