|
|
|
|
Fascination D4BK
Fascination D4BK to dwumiejscowy, kompozytowy dolnopłat z włókna węglowego
Opis konstrukcji
Samolot powstał w biurze konstrukcyjnym znanego niemieckiego konstruktora Wolfganga Dallacha. Produkowany jest przy współpracy z czeskimi kooperantami. Konstrukcja: dwumiejscowy samonośny kompozytowy dolnopłat zbudowany z włókna węglowego, z wygodną kabiną o szerokości 120 cm i siedzeniami obok siebie, szczelinowe klapy na skrzydłach, stery kierunku i wysokości konstrukcji klasycznej. Podwozie: trójkołowe całkowicie chowane elektrycznie, przednie jest sterowane, tylne wyposażone w hamulce tarczowe.
Fascination w wersji D4BK produkowano od 1999 r. Wyprodukowano ponad 60 egzemplarzy. Samolot posiada certyfikat ULL w Czechach i Niemczech.
Samolot posiada wbudowany system ratowniczy firmy Junkers. Łatwy demontaż i montaż skrzydeł oraz sterów mocowanych za pomocą systemu sworzni i zawiasów. Samolot można nabyć gotowy, albo w podzespołach do samodzielnego montażu. Lekka i wytrzymała konstrukcja z włókna węglowego w połączeniu z dużym zbiornikiem oferuje zasięg samolotu w granicach 1100 km. Samolot Fascination był pierwowzorem kolejnych przełomowych konstrukcji ultralekkich zaprojektowanych w biurze Ferdinanda Dallacha takich jak Evolution F100. Pełny opis konstrukcji ukazał się w majowym
numerze (5/2004) Przeglądu Lotniczego.
Charakterystyka konstrukcji
|
|
Rysunek techniczny Fascination D4BK |
Fascination Kit - zestaw
do samodzielnego montażu |
Cennik
Opis wersji |
Cena Euro/ EXW |
Fascination D4 BK, Rotax 912 UL 80 KM, stałe podwozie, dwułopatowe elektr. przestawialne śmiglo, standardowe przyrządy: prędkościomierz, wysokościomierz, obrotomierz, przyrządy do kontroli pracy silnika, lakier w jednym kolorze. |
72.413,- |
Opcje i dodatki: |
|
Silnik Rotax 912 S 100 KM |
1.380,- |
Specjalny lakier |
według życzenia |
Chowane podwozie |
2.974,- |
Śmiglo Constant-Speed |
4.138,- |
System ratowniczy Junkers |
3.405,- |
Ogrzewanie kabiny |
517,- |
Kolorowa oslona kabiny |
215,- |
Okienka w osłonie lewe i prawe |
215,- |
Nawiew powietrza do kabiny |
172,- |
Oslona światel pozycyjnych |
344,- |
Wariometr Winter m/s |
431,- |
Instalacja radia, GPS, transpondera |
według życzenia |
Przestawiane pedaly sterowania |
560,- |
Podwójne sterowanie |
732,- |
Bagażnik nad dżwigarami |
129,- |
Konsola środkowa |
68,- |
Podwójne światla lądowania |
206,- |
Śmiglo trzylopatowe |
646,- |
Elektryczny trymer |
672,- |
Licznik motogodzin |
301,- |
Dane techniczne samolotu Fascination D4BK
|
Rozpiętość |
9,00 m |
Powierzchnia nośna |
10,4 m2 |
Długość |
6,98 m |
Wysokość |
1,85 m |
Zbiornik paliwa |
80 l |
Ciężar wlasny z systemem ratowniczym: |
270 kg |
Maks. ciężar do lotu: |
450 kg |
Prędkość przelotowa (Rotax 912 UL/80 KM) |
275 km/h |
Maks. prędkość lotu poziomego |
290 km/h |
Prędkość lądowania |
64 km/h |
Wznoszenie maks. przy 90 km/h solo |
8,5 m/s |
Wznoszenie maks. przy 90 km/h przy 2 osobach |
6,5 m/s |
Zasięg: |
1100 km |
Start i lądowanie na trawie solo: |
75 m |
Start i lądowanie na trawie we dwie osoby : |
100 m |
Galeria
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Foto: Wolfgang Dallach / Vaclav
Chvala |
|
|